BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 4 Jun 2011

MUKTAMAR PAS KE-57


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih…
Segala Puji Bagi Allah Penguasa Hari Akhirat…
Selawat Dan Salam Buat Junjungan Besar Nabi Akhir Zaman…

Assallammualaikum dan selamat sejahtera buat sahabat sekalian… apa khabar kalian??? Diharapkan semua senentiasa sihat dan terus berpegang dengan prinsip perjuangan yang jelas pada hati sanubari semua. Sedarlah semua, perjuangan yang jelas tidak akan mampu dipadam hanya dengan perubahan ayat atau cara pelaksanaan, melaikan ianya akan terus menuju pada dasar perjuangan tersebut.

Alhamdulillah, tertarik dengan komen akhbar arus perdana berkaitan tema muktamar PAS tahun ini “MEMBANGUN NEGARA BERKEBAJIKAN”. Secara tidak langsung tertarik dengan komen beberapa orang sahabat yang sepertinya sedikit “kaget” akan perubahan yang dibawa oleh PAS ini. Sebelum ini, PAS secara jelas membawa  dasar membangunkan Negara islam. Apabila tema muktamar kali ini dilihat sedikit berbeza, maka ramailah yang berasa pelik. Sedangkan sebenarnya tidak ada apa yang berbeza.
Baru selesai mendengar ucapan dasar Presiden PAS berkaitan tema ini. Rasanya tidak ada apa yang berubah. Perjuangan ini masih lagi lurus atas dasar perjuangan PAS, perjuangan yang berteraskan agama islam yang berteraskan Al-quran dan As-sunnah.teringat pesan seorang sahabat, “kaji dulu, dengar dulu, baca dulu.. baru boleh faham…” jadi saya ulang nasihat ini buat sahabat yang lain.
                BACALAH, DENGAR, KAJI.. KALAU TAK FAHAM TANYA… BARU FAHAM….
Tapi, masih lagi tertanya-tanya MENGAPAKAH MUKTAMAR PAS PADA KALI INI MENDAPAT LIPUTAN YANG AMAT BESAR?? Sedangkan sebelum ini sepertinya belum pernah perkara ini berlaku. Apakah mungkin PAS kini menjadi ancaman kepada kerajaan??? Sebagai penuntut PENGAJIAN MALAYSIA, perkara ini sedikit sebanyak menarik saya untuk mengkaji secara lebih serius berkaitan parti ini…


0 ulasan: