BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 17 Jun 2011

SAYA KECEWA... AMIRUL AFZAN


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih…

Segala Puji Bagi Allah Penguasa Hari Akhirat…

Selawat Dan Salam Buat Junjungan Besar Nabi Akhir Zaman…


Assallammualaikum dan selamat sejahtera buat sahabat sekalian… apa khabar kalian??? Doanya, semoga sahabat semua senentiasa berada dalam keadaan yang baik. Yakinlah bahawa keadaan yang baik, akan membawa kepada hasil yang baik. Sememangnya, saya mengharapkan semua sahabat saya senentiasa berada dalam keadaan yang baik sentiasa.
Baru-baru ini diberi kesempatan untuk bertemu dengan DATO VC UPSI. Dalam kerangka MPP melakukan kunjungan ke PTJ  yang ada di UPSI. Pertemuan berlangsung pada 15 JUNE 2011, HARI RABU, JAM 5 PETANG BERTEMPAT DI RUANG LEGAR BANGUNAN CENSELORI. dalam pertemuan yang singkat, jelas tidak banyak yang dapat dibincangkan bersama dengan DATO VC. Namun bukan itu yang ingin saya kongsikan.
Pertemuan kali ini cukup mengecewakan saya selaku EXCO KEBAJIKAN DAN PERKHIDMATAN MPP UPSI. Dalam pertemuan ini, say sempat mengajukan beberapa persoalan yang berkaitan dengan kebajikan MAHASISWA UPSI.  Namun, jawapan yang saya perolehi cukup-cukup mengecewakan. Antaranya:
Saya: Dato, apakah bantuan yang pihak university dapat berikan kepada MAHASISWA yang ingin dipotong biasiswanya oleh pihak KPM?
Dato VC: kita tidak perlu membantu mereka. Mereka hanya perlu menunaikan hutang tersebut. pengantungan terletak ditangan KPM.
Jawapan yang diberikan sedikitpun tidak mengambarkan belas kasihan kepada MAHASISWA. Perkara tersebut cukup mengecewakan saya. Sedangkan, seandainya berlaku pengantungan biasiswa akan timbul lebih banyak masalah kepada pihak UNIVERSITI. Lebih-lebih lagi pihak pelajar yang menghadapi risiko ini.
Pendapat peribadi saya, KEBAJIKAN MAHASISWA bukanlah menjadi perkara utama kepada UNIVERSITI pada masa ini. Betul kecemerlangan akademik akan menjamin masa hadapan mahasiswa, tapi rasanya bukan dengan menjadikan agenda kebajikan perkara kedua.  Namun insyaallah, selagimana diberi kesempatan untuk berbakti untuk sahabat MAHASISWA didalam MPP, KEBAJIKAN merupakan agenda utama yang akan dibawa kepada pihak atasan. Alhamdulillah, saya merasakan saya sudah menunaikan apa yang saya katakana pada rapat umum yang lepas…
                seandainya saya diberikan kepercayaan untuk duduk dikerusi kepimpinan MPP, saya akan pastikan saya menjadi suara kepada MAHASISWA. Saya akan berusaha untuk membawa suara MAHASISWA kepada pihak atasan. Kita akan pastikan KEBAJIKAN MAHASISWA sentiasa diambil perhatian.”
Kita sudah berusaha sahabat sekalian, namun usaha ini tidak akan terhenti setakat ini. Insyaallah. KEBAJIKAN sentiasa menjadi keutamaan.

0 ulasan: