BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 16 November 2012

Di Mana Kita Saat Ia Bermula???


Dengan Menyebut Nama Tuhan Yang Maha Pemurah…
Segala Puji Bagi Tuhan Sekalian Alam…
Selawat Dan Salam Buat Junjungan Mulia, Nabi Akhir Zaman…

Salam sejahtera keatas semua sahabat yang sudah lama kita tidak bersua. Diharapkan anda semua senentiasa dalam keadaan gembira di samping keluarga atau pun sanak saudara. Kerana gumbira itu merupakan satu nikmat yang sukar dikecapi. Walaupun ada kalanya kita selalu tersalah tafsir makna sebenar nikmat gumbira. Ada pujangga pernah berkata, “nikmat gumbira itu tidak hanya kala kita tersenyum, tapi juga boleh dirasa tika mana tangisan menghiasi mata”.
Sedar ataupun tidak, dunia kita dihiasi lagi dengan warna merah. Tindakan ketenteraan yang dilakukan di Palestin oleh rejim zalim zionis sekali lagi menarik perhatian dunia. Keadaan yang sememangnya sudah dijangka. Kerana perkara ini semestinya akan berlaku, cumanya kita tidak pasti bila. Dan akhirnya masanya telah tiba. Bumi palestin kini dihiasi dengan warna merah. Merah yang kini membangkitkan semangat perwira di sana. Untuk menentang kembali apa yang dilakukan oleh pihak Rejim.
Tidaklah terniat untuk membincangkan tindakan ataupun tentangan yang sedang berlaku di sana. Cuma ingin mengajak semua supaya sama-sama kita menilai sejauh mana kita prihatin terhadap isu yang berlaku di sana. Sempat juga menjalankan beberapa tinjawan dalam kalangan rakan-rakan di laman muka buku. Malangnya ramai yang tidak sedarpun apa yang sedang berlaku di sana. Apa mungkin isu ini sekadar menjadi perhiasan laman-laman dunia di akhbar tempatan? Atau hanya menjadi penyedap cerita segmen dunia berita jam 8??? Isu ini bukanlah isu kecil. Isu ini melibatkan keamanan dunia. Siapa yang bias menjamin perkara ini tidak akan sampai ke Negara kita? siapa yang bisa menjamin bahawa tidak akan tiba tentera zionis mengancam rumah kita??
Dengan itu timbul keinginan untuk mengajak semua sahabat menyatakan tentangan terhadap keganasan ini. Bersama-sama kita nyatakan pendirian kita sebagai penduduk dunia. Dunia ini bukan hanya milik mereka. Dunia bukan hanya milik penguasa yang GILA.ini milik kita dan diwarisi oleh anak-anak kita. isu yang berlaku di sana bukan hanya isu umat islam, tetapi ianya isu semua. Kita harus peka dan bersama-sama dengan mereka. Biarlah kalau penguasa kita malu unuk bersuara. Mungkin menjaga periuk nasi mereka. Tapi janganlah kita yang tidak mahu bersuara.
SAYA MENGUTUK DAN MENENTANG SERANGAN YANG DI. SAYA JUGA MENYERU KERAJAAN MELAYSIA MENYATAKAN PENDIRIAN YANG JELAS DAN TEGAS DALAM PENYEMBELIHAN YANGS SEDANG BERLAKU DI PALESTIN DAN SYIRIA.
*boleh ikuti keadaan yang berlaku di palestin melalu laman ini…
=https://www.facebook.com/pages/Mini-Pavilion-From-Palestine-With-LoveMAP/203794872989424

0 ulasan: