BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 28 November 2012

PERHIMPUNAN MEREKA... ADA APA???


Dengan menyebut nama Tuhan yang Maha Besar…
Segala puji bagi Tuhan yang MilikNya segala pujian…
Selawat dan salam buat junjungan mulia, Pesuruh Tuhan Akhir zaman…
Assalammualaikum dan salam sejahtera buat sahabat semua. Moga semua dalam keadaan bahagia. Dalam menanti sesuatu yang sedang dinanti. Semoga kita semua bakal beremu apa yang kita nantikan. Yakinlah bahawa penantian itu merupakan milik semua. Sama ada kita dapat bertemu atau tidak, terserah pada sang pemilik buana. Yang padanya ada ketetapan. Yang telah lama ditetapkan. Dan semestinya kita sebagai penanti, haruslah senentiasa berlapang dada menerima apa yang bakal diberikan oleh sang pemilik buana.
Dan…. Begitulah berakhirnya perlawanan Malaysia menentang Laos dalam Perlawanan hari ini. Perlawanan yang menarik. Sempat la jugak tengok bola. Tapi, bukanlah isu bola yang ingin diceritakan. Walaupun bola ataupun piala AFF menjadi bualan hangat rakan-rakan di FB. Begitu juga dengan perhimpunan agung UMNO yang menjadi bahan rencah utama dalam BULITIN UTAMA dan BERITA JAM 8. Pelik?? Jangan.. kerana itulah Negara kita… perhimpunan agung UMNO lebih pentting berbanding persidangan DEWAN RAKYAT. Kalaupun ada yang dikongsikan dari dewan rakyat, hanyalah cebisan kosong yang tidak bermakna. Bukannya maklumat yang seharusnya dicerna oleh rakyat.
(Risau akan masa depan anak-anak kita)
Bercerita tentang erhimpunan agung UMNO. Baru tersedar, perhimpunan ini diadakan sejurus saja PAS selesai menjalankan muktamar di Kelantan. Berbeza dengan UMNO yangs erring mengadakan PERHIMPUNAN di PWTC. Muktamar PAS diadakan di pelbagai tempat. Jujurnya, perbandingan awal antar du perhimpunan ahli ini menunjukkan banyak perbezaan. Yang paling ketara ialah, isi dalam perjumpaaan yang dilakukan. 2 parti yang mewakili umat melayu ini nyatanya cukup berbeza. Satu memperjuangkan KETUANAN MELAYU. Manakala satu lagi menekankan perjuangan berlandaskan agama.
Mesti ramai yang akan memeprsoalkan, sejauh mana kebenaran apa yang dikatakan di atas. Perkara ini sebenarnya boleh dinilai dari keytanaan perwailan dalam perbahasan yang berlangsung dalam perhimpunan. Perbahasan ini yang mengambarkan ideology sebenar sesebuah parti. Mungkin ramai yang tidak akan bersetuju andai kita ingin membuat perbandingan berdasarkan PAKAIAN semata-mata. Jadi, kita akan mengorek kenyataan perwakilan antara dua parti. Insyaallah, kita akan ambik kenyataan penuh perwakilan.
Tapi, bukanlah dalam post kali ni… mungkin lain kali… hehehehehehe…
*mohon doa semua. Semoga dimudahkan urusan saya seharian…

0 ulasan: