BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 5 Disember 2012

POLITIK SAMSENG, PILIHAN SIAPA???


Dengan menyebut nama Tuhan yang padanya bernaung semua kerajaan…
Segala puji bagi Tuhan yang memiliki kesemua kekuasaan..
Selawat dan salam buat Rasul junjungan, nabi yang diutuskan bagi member panduan…

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat sahabat semua… yang sedang bercinta atau sedang berduka. Dikala gembira atau hanya berdusta memakai topeng senyuman di muka. Yang sedang meneliti berita semasa, terkedu melihat hebahan media. Yang semakin mendewakan penguasa dengan pelbagai habuan dunia. Yang menjadi rencah utama di dada-dada utama media.

Politik Negara berdarah lagi… kali ini insiden yang berlaku di ceramah salah sebuah parti yang dijalankan di Dataran sharuddin, Batu 8 ½ Gombak.  Ini bukanlah kali pertama. Namun ini yang terbaru selepas UMNO mengadakan Himpunan Agung dan PAS selesai menjalankan MUKTAMAR TAHUNAN. Sebelum ini sudah berlaku pelbagai bentuk gejala yang cukup membimbangkan yang dilakukan oleh samseng-samseng tajaan.
Masih memeningkan kepala lutut saya, mengapa perlu PENYOKONG BN berada DALAM ceramah PR??? Menganggu ceramah yang dianjurkan oleh PR?? Setakat ini, tiada makluman yang menyatakan bahawa ceramah tersebut dijalankan tanpa permit. Maknanya, ceramah tersebut berjalan secara HALAL. Jadi tidak ada satu “lubang” pun yang membolehkan mereka membuat provokasi terhadap ceramah tersebut. Tindakan sebegini hanya dilihat sebagai tindakan terdesak yang sebelah pihak yang mengambbarkan kerisauan yang melampau-lampau takut kehilangan kuasa.
Namun, bukan itu yang merisaukan saya. Bukan itu yang membuatkan hati ini kerap kali dilanda rasa curiga. APAKAH INI GAMBARAN PERJALANAN PRU-13 YANG BAKAL BERLANGSUNG??? Perkara ini berlaku acap kali. Dan tidak ada satu pun usaha yang dilakukan oleh pihak PULIS untuk menangani kejadian sebegini. Ini yang menjadi kerisauan saya. Apakah PRU-13 bakal menjadi medan pertempran yang berbahaya?? Satu puak yang sudah menunjukkan rasa takut kehilangan kuasa?? Satu puak pula kian mara seiring dengan keiginan kebanyakan rakyat Negara?? Pihak PULIS pula ibarat garuda kehilangan saktinya??
INI YANG MERISAUKAN SAYA…

*DOA SAYA, SEMOGA SEMUA INI DIHINDARKAN SEGERA. NEGARA INI KAN KEKAL KEAMANANNYA. KALAUPUN BERTUKAR SANG PENGUASA, BERLAKU DALAM KEADAAN YANG AMAN HENDAKNYA. SESUAI DENGAN KEHENDAK JELATA SELURUH NEGARA. SEMOGA KITA SEMUA SENTIASA DALAM LINDUNGAN TUHAN YANG ESA…

0 ulasan: