BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 14 April 2011

PETUNJUK MIMPI...


DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH…
SEGALA PUJI BAGI ALLAH…
SELAWAT DAN SALAM BUAT BAGINDA RASULLULLAH….

Assalammualaikum W.B.T…
Apa khabar sahabat semua??? Diharapkan semua senentiasa berada dalam keadaan yang sihat dan baik-baik senentiasa. Keadaan yang baik akan membantu kita untuk melahirkan persepsi yang baik kepada orang lain. Kerana fikiran kita tenang dan mampu beroperasi dengan baik. Perkara sebaliknya akan berlaku sekiranya kita berada dalam keadaan yang tidak baik,persepsi yang buruk mungkin akan terhasil dari ketidak seimbangan pemikiran kita.
Dalam kehidupan, kita sering kali dikurniakan dengan pelbagai kurniaan dan dugaan. Semua datang atas tujuan yang semestinya bermanfaat untuk diri kita. Ada kalanya habuan itu datang sebagai ujian. Ada kalanya musibah itu datang sebagai peringatan. Ada kalanya ia datang dalam bentuk realiti. Ada kalanya ia datang dalam bentuk mimpi…
Tanggal, 14-4-2011 diri ini dihadirkan dengan mimpi yang cukup aneh. Mimpi yang tidak pernah terduga. Mimpi  yang tidak pernah terbayang. Mimpi yang membuatkan diri ini berfikir, apa sebenarnya mesej mimpi ini. Mimpinya begini:
                “berlatar belakangkan suasana pintu timur kampus UPSI, dengan suasana yang sepertinya petang saya dan rakan-rakan bergerak kearah restoran pantimur. Dalam perjalanan, kami terserempak dengan sosok tubuh yang amat dikenali. Sosok tubuh yang bukan sembarangan orangnya. Beliau adalah DATO’ SERI TUAN GURU HAJI ABDUL HADI AWANG. berbaju serba putih dan berkupiah putih,  Beliau bersama rombongan meninjau keadaan sekitar pantimur.dengan kesempatan yang ada, semua sahabat berpusu-pusu bersalaman dengan beliau. Begitu juga saya. Ketika besalaman dengan beliau, beliau memandang muka saya dan senyum. Dalam mimpi tersebut saya sempat memeluk tubuh beliau dari belakang dan mengucup tubuh beliau.”
Mimpi yang cukup pelik. Mengapa saya dipertemukan dengan beliau dalam mimpi.? Mungkin sebagai peringatan bahawa masih banyak perjuangan yang perlu saya lakukan dan laksanakan. Perjuangan yang saya adalah penyambung, bukan pemula atau penutup kepada perjuangan ini. Atau mungkin sebagai peringatan kepada diri bahawa, perjuangan diri ini tidak akan pernah standing dengan perjuangan para tokoh besar yang lebih banyak berjuang dan bekorban.
Walaubagaimanapun, mimpi ini menjadi sumber motivasi untuk diri ini untuk terus berbakti. Menjadi peringatan untuk diri ini untuk sentiasa memperbaiki diri. Menjadi impian, agar satu hari nanti saya dapat bertemu dengan pejuang sejati. Menjadi pendorong untuk saya terus mengejar citi-cita saya yang utama…..

0 ulasan: