BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 6 Disember 2010

MAHASISWA

Bismillah WaAlhamdulillah Wasolatua'la Rasulillah
 Assalammualaikum...

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk menghirup nikmat Allah diatasmuka bumi ini. Dan harus disedari, segala nikmat yang diberi secara terus-menerus ini harus dibayar dengan cara mengabdikan diri keada tuan ampunya nikmat.
Mahasiswa, satu tajuk baru dalam teratak saya. melihat keadaan Mahasiswa yang semakin hari semakin lesu memanggil saya untuk menyorot kembali perjuangan kebangkitan Mahasiswa dalam negara. Memandangkansaya juga memegang gelaran ini, membuatkan saya kurang senang apabila ada individu yang menyatakan Mahasiswa masakini MahaLembap atau MahaBengap.
sebelum pergi lebih jauh, saya melihat takrifan mahasiswa dari pandangan mata saya:
"sekelompok manusia yang terpilih yang layak untuk menduduki satu institusi pendidikan tinggi dalam sesebuah negara"
kalau nak tengok takrifan saya, inibermaksud mahasiswa ni golongan yang tidaklah ramai, namun mampu memberi kesan kepada keadaan sesebauah negara. sekarang ini sedang mengkaji rentetan perjuangan mahasiswa. walaupun hanya dengan menggunakan sumber sekunder, diharapkan perkongsisn selepas ini akan mempu menyedarkan Mahasiswa dengan peranan mereka sebagai Mahasiswa.

0 ulasan: