BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 24 Mac 2011

Broery Marantika : Ayah (HQ Audio)

Bismillah, Waalhamdulillah Assolatu A’la Rasulillah...

Assalammualaikum...

Apa kabar sahabat sekalian??? Diharapkan semuanya berada dalam keadaan baik sahaja. Rasanya sudah lama tidak berkongsi idea. Namun, kali ini sekadar luahan hati. Mungkin sudah lama terpendam. Ada sahabat yang mencadangkan, “luahkan.. diharapkan melegakan anda...” lebih kurang begitulah pesannya...

Sebenarnya, rasa rindu pada “BABA”... terpisah sejak kecil dengan BABA. Sebelum kenal akan dunia, BABA berpisah dengan mak. Jadi, memang jarang bertemu. Dalam tingkatan satu, BABA pergi meninggalkan kami selamanya. Walaupun mengenali BABA dalam waktu yang tidak lama, tetapi kerinduan tetap terasa.

Banyak cerita dari orang kampung berkenaan BABA. Yang peliknya, belum ada cerita buruk yang dikhabarkan kepada saya. semuanya baik belaka. Beliau seorang yang baik hati.. beliau ringan tulang.. beliau tiada musuh.. erm.. rasanya kurang sifat tu ada pada saya..

Selalu atok sebelah BABA menegaskan “tengok muka kau, mengingatkan atok pada aruah.” Katanya muka ni seiras dengan aruah BABA(padahal, BABA lebih macho). Allah... rindunya pada BABA.. dah dua kali raya tidak berkunjung ke pusara BABA. Menjadi adat orang di kampung, pusara wajib dikunjingi setiap kali hari raya. Sudah dua kali hari raya, kaki ini tidak berpijak mengunjungi pusara BABA.

Allahhurabbi.. didoakan BABA ditempatkan bersama orang yang soleh.. dilapangkan kuburnya.. terhindar dari azab.. sesungguhnya, hati semakin rindu padanya..

1 ulasan:

Nurun Humairah Izzuddin berkata...

saya rindu abah saya jugak..