BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 27 Mac 2014

BABINYA PENDOSA DARI BABI


Dengan menyebut nama Tuhan Yang Maha Mulia…
Segala Puji bagi Pendipta yang Menciptakan semuanya…
Selawat dan salam buat junjungan mulia, yang mengorbankan diri ntuk kebahagiaan semua…

Malu ntuk diungkapkan kata-kata di atas. Lafaz kalimah suci yang keluar dari mulut pendosa yang di hatinya penuh dengan dunia. Lafaz keramat yang kerluar dari mulut yang penuh dengan tahi dan lendir busuk. Lafaz doa yang tidak layak ntuk diungkap dengan mulut yang senang meneguk nikmat dunia. Mulut seorang pendosa…


SAYA SEORANG PENDOSA

Saya seorang Pendosa.
Kerja saya melakukan Dosa.
Kerja yang sebenarnya mempertikaikan kuasa Pencipta.
Mungkinkah Saya lupa 
Pencipta pemilik segalanya?
Mungkinkah saya lupa, 
sudah ditetapkan mana yang betul mana yang salah??
Mungkinkah saya lupa 
ada batas sempadan yang harus dijaga??
Mungkinkah saya lupa,
saya kan sentiasa perlu memilih
syurga atau neraka,
Akhirat atau dunia,
Khyalan atau kekasih mulia dan Penciptanya?

Ya, saya seorang pendosa,
Mencipta dosa mungkin ntuk bekalan,
Bekalan supaya saya kan menjadi kayu bakaran api di sana.
Pendosa yang cuba ntuk memakai baju Penciptanya,
Pendosa yang sewenangnya mempertikaikan kemampuan Penciptanya.
Pendosa yang di hatinya penuh dengan lendir busuk berbau tahi,
Gelap gelita tanpa ada sedikit ruang ntuk bersama Penciptanya...

Ya.. saya seorang pendosa,
yang terlalu sibuk dengan dunianya,
yang terlalu asyik mengejar nikmat sementara,
mencandu syurga dunia hanya kerana nikmat yang dirasa seperti syurga.
Berenang  dalam lautan khyalan ciptaan mengasyikkan,
Mabuk kekenyangan meneguk air keriangan,
Terbang tinggi cuba ntuk mengecapi nikmat teratas dunia.

Ya.. saya seorang pendosa,
Terus-terusan melakukan dosa,
Dikumpul dosa-dosa agar nanti,
Kan tetap bersama TEMAN SEJATI,
Teman yang menjanjikan padanya syurga dunia,
Teman yang menghampar permaidani
Indah,
Ntuk dilalu dalam mencipta lebih banyak dosa,
Supaya nanti kita kan bersama di SANA.
Katanya…

Ya… Saya seorang pendosa..
Yang sentiasa mencari jalan,
Ntuk menghalalkan dosa yang dicipta,
Dicari hujjah agar manusia kan mampu menerima,
Tapi lupa akan keesaan pencipta.

Ya… saya seorang pendosa..
Pendosa yang cukup gemar bergelumang
Dengan najis dan tahi,
Berkubang layaknya seekor babi,
Menjilat bontot sendiri seperti anjing kurap
Yang nyatanya mereka berdua
Lebih mulia…

(Mereka lebih mulia...)
Ya… Saya seorang pendosa…
Semalam..
Hari ini…
Esok…
Saya masih seorang Pendosa
Yang dinanti Pencipta
Dinanti ntuk dicampakkan ke dalam
NIKMAT yang dikejar
Di dunia…
SAYA SEORANG PENDOSA…

Pendosa Terhina
28 maret 2014

Pusat ciptaan dosa

0 ulasan: