BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 29 Mac 2014

DAJJAL

Dengan menyebut nama Tuhan yang maha Perkasa
Segala puji bagu Tuhan yang padanya segala kekuasaan…
Selawat dan salam Buat junjungan mulia, Rasul yang cinta pada umatnya sesunguh hati..

Salam kecintaan buat sahabat semua…
Senentiasa didoakan agar semua berada dalam keadaan yang bahagia. Menagih kasih pencipta. Ya.. kita semua penagih, pencandu dan pemabuk. Namun, kita masih boleh memilih kita ini penagih dari jenis mana. Bingung kan? Kita masih diberi pilihan untuk menjadi penagih jenis mana. Begitulah ihsan Tuhan. Masih kita diberi peluang untuk memilih. Tidak kita diciptakan seperti robot yang sistemnya sudah ditetapkan tanpa boleh diubah. Penagih, pencandu atau pemabuk bagaimana kita? Terserah kita ntuk memilihnya.
Terpaku dengan Video ini. Bagaimana kesediaan mereka, keredhaan mereka menghadapi situasi yang menimpa. Apa mungkin kita kan mampu untuk menjadi seperti mereka, masih mampu mendoakan orang lain. Pergantungan seratus pratus dengan pencipta yang cukup menakjubkan. Tidak ada yang lain diperlukan selain Allah.

Sahabat semua, kebelakangan ini heboh seketika diceritakan dan diberitakan tentang tanda-tanda kehadiran dajjal semakin hampir. Kita semakin hampir dengan zaman yang dikatakan sebagai zaman fitnah dajjal.hakikat yang sekian lama didendangkan, diceritakan dan disampaikan. Itu merupakan janji Tuhanmu. InsyaAllah itu sudah pasti akan berlaku. Akan sampai satu masa perkara itu akan terjadi. Namun, apakah mungkin peringatan dari kekasih agung itu sekadar untuk disampaikan? Sahabat sekalian, kasihnya pencipta kepada kita. Ditinggalkan pesanan kepada kita supaya kita semua senentiasa bersedia ntuk menghadapi keadaan itu nanti.
Persoalannya, apakah kita bersedia? Menghadapi zaman yang kucar kacir. Zaman ntuk kita membuat pilihan. Kita berhak membuat pilihan. Kerana itu hak eksklusif yang dikurniakan pencipta kepada kita. Namun, bagaimana kita kan membuat pilihan? Semuanya bergantung kepada keimanan kita. Semakin tinggi keimanan kita, semakin dekat pilihan yang kita lakukan menuju Pencipta.
Analogi yang mudah. Saat itu sesiapa yang berharta dia mampu memiliki segalanya. Bagi orang Islam, Saat itu, keimanan dijadikan sebagai cagaran yakni duit. Analoginya jika kita ke pasar, semakin besar ikan semakin mahal harganya. Untuk membeli ikan yang berkualiti, kita memerlukan duit yang banyak. Begitu juga masa itu. Untuk membuat pilihan yang mendekatkan kita dengan Pencipta, yakni menagih tangga-tangga syurga yang lebih tinggi, kita memerlukan “DUIT” yang banyak.

Jangan terlalu dipersoalkan bila akan berlaku. Cukup kau yakini ianya akan berlaku dan kau mesti bersedia untuk menghadapinya. Terlalu asyik mengejar bila akan berlaku risau nanti kau kan hanyut dan terlupa untuk mempersiapkan diri menghadapi keadaan itu nanti. Keimanan dan keyakinan atas ingatan dari kekasih agung yang mengingatkan kita saat itu akan tiba. Yakin dan percayalah saat itu akan tiba. Jangan persoalkan adakah akan tiba. Sudah berbicara kekasih agung, saat itu akan tiba. Tidak salah mahu mencari atau mengkaji bila kejadian akan berlaku. Atau mencari di mana akan bermula. Atau menilai siapa yang akan terlibat. Namun, bilamana usaha itu membuatkan kita lupa untuk bersedia rasanya perlu dijauhkan usaha itu. Yakin saja ianya akan berlaku. Dan persiapkan diri ntuk berhadapan dengan keadaan itu. Kerana itu sudah janji Pencipta.

0 ulasan: